Sześć mitów na temat opracowywania produktów

Większość menedżerów odpowiedzialnych za tworzenie produktów bezustannie zabiega o to, by ukończyć projekty na czas i zmieścić się w budżecie. Stale brakuje im zasobów na realizację założeń, a zwierzchnicy wymagają od nich przewidywalnych harmonogramów i przedstawiania rezultatów prac na kolejnych etapach.

Przekształcanie firm we wspólnoty

Za obecnym kryzysem gospodarczym kryje się jeszcze inny poważny problem. Pracownicy firm coraz niżej cenią sobie wspólnotę – poczucie przynależności do większego tworu społecznego połączone z chęcią dbania o dobro tego tworu.

Jak zadbać o trwałą efektywność personelu

Gdy gospodarka jest w opłakanym stanie i gdy szczęściarzem jest ktoś, kto ma jakąkolwiek pracę – nie mówiąc o pracy, która daje finansowe i intelektualne zadowolenie – przejmowanie się tym, czy nasi pracownicy są czy nie są szczęśliwi, może się wydać lekką przesadą.

Era hiperspecjalizacji

Hiperspecjalizacja oznacza raczej rozbicie pracy wykonywanej dotychczas przez jedną osobę na bardziej specjalistyczne czynności, które są wykonywane przez kilka osób.

Przedsiębiorstwo nastawione na korzyści niematerialne

Wkroczyliśmy w nową erę. Przedsiębiorstwa nastawione na zysk podejmują wyzwania społeczne i ekologiczne, organizacje pożytku publicznego starają się dopracowywać zrównoważone modele biznesowe, a rządy próbują zarządzać sferą publiczną, sięgając po mechanizmy rynkowe.

Niuanse poszukiwania właściwego prezesa

Rady nadzorcze – tak jak prezesi – mają na głowie dużo zadań. Planowanie wydarzeń, które z pozoru wydają się jeszcze bardzo odległe – jak sukcesja – i nie mają oczywistego wpływu na bieżące wyniki biznesowe można uznać za marnowanie cennego czasu.

Bądź niezastąpiony

Praca nad słabościami jest dość łatwa i oczywista; można osiągać stałe, wymierne wyniki przez rozwój liniowy – to znaczy przez stopniowe opanowywanie podstawowych technik działania i ich ćwiczenie. Inaczej jest z rozwijaniem mocnych stron.

Mój biznesowy blog

Zapraszam do lektury i komentowania moich wpisów. Dzielę się w nich moim doświadczeniem i przemyśleniami - biznes to przecież niezwykła przygoda. Miłej lektury!