Korzyść, jaką daje fuzja
Fuzje i przejęcia przypominają grę o wysoką stawkę, dlatego też menedżerowie są na ogół w pełni świadomi ewentualnych złych skutków nieudanego scalenia firm. Z reguły pomijają jednak istotną korzyść wpisaną w proces integracji: możliwość podniesienia kwalifikacji liderów – zarówno tych aktualnych, jak i przyszłych.
Jak zmobilizować zespół w najważniejszych momentach?
Większość ludzi skłonna jest sądzić, że pracuje najlepiej wtedy, gdy w grę wchodzi najwyższa stawka – gdy od rezultatów wdrażanego przez nich projektu zależy sukces firmy; gdy wyniki ich zespołu zadecydują o tym, czy klient odnowi ważny kontrakt lub gdy mają widoki na awans.
Sześć mitów na temat opracowywania produktów
Większość menedżerów odpowiedzialnych za tworzenie produktów bezustannie zabiega o to, by ukończyć projekty na czas i zmieścić się w budżecie. Stale brakuje im zasobów na realizację założeń, a zwierzchnicy wymagają od nich przewidywalnych harmonogramów i przedstawiania rezultatów prac na kolejnych etapach.
Przekształcanie firm we wspólnoty
Za obecnym kryzysem gospodarczym kryje się jeszcze inny poważny problem. Pracownicy firm coraz niżej cenią sobie wspólnotę – poczucie przynależności do większego tworu społecznego połączone z chęcią dbania o dobro tego tworu.
Jak zadbać o trwałą efektywność personelu
Gdy gospodarka jest w opłakanym stanie i gdy szczęściarzem jest ktoś, kto ma jakąkolwiek pracę – nie mówiąc o pracy, która daje finansowe i intelektualne zadowolenie – przejmowanie się tym, czy nasi pracownicy są czy nie są szczęśliwi, może się wydać lekką przesadą.
Era hiperspecjalizacji
Hiperspecjalizacja oznacza raczej rozbicie pracy wykonywanej dotychczas przez jedną osobę na bardziej specjalistyczne czynności, które są wykonywane przez kilka osób.
Skuteczne strategie społecznościowe
Platformy społecznościowe mają ponad miliard użytkowników. Na czym polega ich urok?
Przedsiębiorstwo nastawione na korzyści niematerialne
Wkroczyliśmy w nową erę. Przedsiębiorstwa nastawione na zysk podejmują wyzwania społeczne i ekologiczne, organizacje pożytku publicznego starają się dopracowywać zrównoważone modele biznesowe, a rządy próbują zarządzać sferą publiczną, sięgając po mechanizmy rynkowe.
Niuanse poszukiwania właściwego prezesa
Rady nadzorcze – tak jak prezesi – mają na głowie dużo zadań. Planowanie wydarzeń, które z pozoru wydają się jeszcze bardzo odległe – jak sukcesja – i nie mają oczywistego wpływu na bieżące wyniki biznesowe można uznać za marnowanie cennego czasu.
Czy jesteś wspaniałym – czy tylko dobrym szefem?
Większość szefów osiąga pewną wprawę w swojej pracy i zatrzymuje się – poniżej poziomu, który mogą i powinni osiągnąć.