Autentyczne przywództwo piątego stopnia. Część I
Na czele firm zwycięzców wcale nie stoją charyzmatyczni przywódcy lecz ludzie, którzy łączyli w sobie niezwykłą osobistą skromność oraz wielką siłę woli i zdecydowanie.
„Desantowy” model innowacyjności, czyli jak działa DARPA
Sprawność działania, relatywnie skromna struktura organizacyjna i stosunkowo umiarkowany budżet sprawiają, że długa lista osiągnięć tej instytucji staje się jeszcze bardziej imponująca. Na czym polega sekret jej sukcesu?
Marketing nakierowany na diasporę
Od kilkunastu lat jesteśmy świadkami zaciekłej wojny między „starym” a „nowym” porządkiem ekonomicznym. I choć środek ciężkości światowej gospodarki wyraźnie przesunął się z krajów rozwiniętych do krajów rozwijających się, to jednak niewielu firmom z rynków wschodzących udało się wykreować globalne marki.
Innowacje „po cichu”
Paddy Miller i Thomas Wedell-Wedellsborg radzą – tworzyć innowacje „po cichu”! Przestrzegają jednak, że towarzyszą temu procesowi cztery wyzwania, którym wcale niełatwo sprostać.
Najlepsze miejsce pracy na świecie
Chcesz, aby twoja firma znajdowała się w czołówce najważniejszych rankingów biznesowych? By była fantastycznie wydajna i dochodowa? Pragniesz, by pracowali w niej najlepsi specjaliści, a wszystkie inwestycje przynosiły krociowe zyski?
Na początek zwolnij wszystkich menedżerów!
Czy piękny, soczysty pomidor może być dowodem na to, że menedżerowie są kompletnie niepotrzebni? Zdecydowanie tak, jeśli tylko dojrzewał i został zerwany na polach kalifornijskiej firmy Morning Star, mającej niemal jedną trzecią udziałów w amerykańskim rynku przetworów bazujących na tym smakowitym warzywie.
Rodzina, rodzina, ach rodzina…
Nigdy nie wyjawiaj przy osobach spoza rodziny, co myślisz – przestrzegał Vito Corleone swego najstarszego syna Santino. Być może ta właśnie maksyma Ojca Chrzestnego stanowi klucz do poznania tajemnicy sukcesów, jakie rodzinne firmy odnoszą na całym świecie?
Jak zwyciężyć w konfrontacji z przełomową innowacją?
Polska jest naprawdę wyjątkowym krajem – pomyślałem sobie, czytając zamieszczony w „Harvard Business Review Polska” artykuł „Jak zwyciężyć w konfrontacji z przełomową innowacją”.
Nowe medium reklamowe: ludzkie doświadczenie
Już chyba głupszej reklamy wymyślić nie mogli – wzdychamy jakże często, gorączkowo szukając pilota, by przełączyć telewizor na inny kanał lub choćby pozbawić go dźwięku.
Czy rozwiązujesz właściwy problem?
Czy zastanawianie się nad tym, jak zapewnić dostęp do wody pitnej ponad miliardowi ludzi, którzy go nie mają, może być pożyteczne dla twojej firmy?